1. Retragerea din contract sau renuntarea la cumparare aplicabila persoanelor fizice (care au calitatea de Consumator)
a) Procedura de retur:
– Pasul 1: Se completeaza formularul de retur disponibil aici https://lampaluna.ro/formular-retur . Astepta confirmarea pe email ca indeplinesti conditiile de retur.
– Pasul 2: Se trimite produsul in atentia departamentului Retur la adresa mentionata pe certificatul de garantie. Pachet trebuie sa contina o copie a facturii fiscale de cumparare a produsului si o cerere de retur.
b) Puteti formula orice alta declaratie neechivoca in care va exprimati decizia de retragere din contract, transmisa pe un suport durabil, spre exemplu pe e-mail, la adresa contact@lampaluna.ro.
Returnarea produselor se poate face prin orice firma de curierat preferata de client respectand pasii mai sus mentionati. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator. Returnarea se va face in termen de 14 zile calendaristice de la solicitarea de retragere / renuntare / returnare.
Renuntarea la produsele cumparate fara invocarea vreunui motiv, conform legii comertului la distanta (O.G. nr. 34 / 2014 cu modificarile ulterioare).
Produsele vor fi returnate in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte, documentele care le-au insotit si cu o copie a facturii de achizitie. Returnarea unui produs fara ambalajul acestuia sau fara accesorii ale ambalajului (spre exemplu suporti de siguranta, elemente de protectie din carton sau polistiren etc.) sau ale produsului va duce la diminuarea valorii produselor, conform celor mentionate mai jos. Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, pete, socuri, etc.. fara ca acestea sa fie aduse la conformitate.
Cheltuielile de returnare si costurile serviciilor asociate deja executate la momentul livrarii si platii comenzii, respectiv costurile de livrare, ramburs, comisioanele bancare si cele pentru plata online vor fi suportate de client, iar rambursarea contravalorii produsului se va face in cel mult 14 de zile de la data la care suntem informati cu privire la decizia dumneavoastra de retragere din contract, dar nu inainte de data receptionarii bunurilor.
Diminuarea valorii bunurilor returnate (Conform O.U.G. Nr. 34/2014 Art. 14, Alin. 3 @)
Deoarece, in cazul vanzarilor la distanta consumatorul nu are posibilitatea de a vedea bunurile inainte de incheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage. Din acelasi motiv, consumatorului i se permite sa testeze si sa verifice bunurile pe care le-a cumparat in masura in care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor.
Pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul trebuie sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin fizic real. De exemplu: consumatorul trebuie doar sa probeze un articol de imbracaminte, nu sa il poarte la diverse ocazii. Produsele electronice si electrocasnice se probeaza numai prin pornirea si oprirea acestora, NU prin folosirea acestora in scopul in care au fost produse. Prin urmare, in timpul perioadei de retragere, consumatorul trebuie sa manuiasca si sa inspecteze bunurile cu grija necesara.
Sunteti responsabil doar pentru diminuarea valorii bunurilor care rezulta din manipulari altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii bunurilor.
Manipularile acceptate pentru determinarea naturii, calitatii si functionarii bunurilor sunt:
– dezambalarea fara distrugerea sau deteriorarea ambalajelor originale, urmand instructiunile pentru despachetare (acolo unde producatorul indica modul de manipulare ) fara deteriorarea ambalajului, produsului sau accesoriilor;
– inspectarea vizuala, tactila si olfactiva (atunci cand nu se incalca prevederile de mai jos) a produselor;
– in cazul produselor care nu necesita montarea de accesorii consumabile sau racordarea la alte utilitati decat energia electrica se permite alimentarea numai cu energie electrica si pornirea/oprirea acestora;
– in cazul produselor care necesita montarea de accesorii consumabile (de ex.: filtre, cartuse refill, cartuse de imprimanta, toner etc.) sau racordarea la alte utilitati decat energia electrica (de ex.: apa, gaz metan, aer comprimat etc.) se permite alimentarea numai cu energie electrica si pornirea/oprirea acestora si nu se permite montarea accesoriilor consumabile.
Daca un consumator isi exercita dreptul de retragere dupa ce a utilizat bunurile intr-o masura care depaseste limita necesara stabilirii naturii, caracteristicilor si modului de functionare a bunurilor, consumatorul raspunde pentru eventuala diminuare a valorii bunurilor.
Actiuni neacceptate care duc la diminuarea valorii produsului returnat sau pierderea dreptului de retragere:
– folosirea aparatelor electronice sau electrocasnice în orice alt mod decât testarea prin pornirea/oprirea aparatului;
– ruperea sigiliilor si a etichetelor;
– ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale (ambalajele originale fac parte integrantă din produs);
– zgârierea, murdărirea, pătarea, impregnarea produselor cu substante externe;
– desigilarea accesoriilor consumabile (de ex. cartuse de cerneală, toner etc.)
– desigilarea sau instalarea licentelor software;
– desigilarea produselor alimentare, cosmetice, de îngrijire personală, de curătenie, produselor pentru copii si nou-născuti sau de lenjerie intimă.
Accesoriile (manuale de utilizare, CD-uri, cabluri etc.) aflate în cutia produsului precum si ambalajul original al acestuia fac parte integrantă din produs. Ca urmare atunci când returnati un produs aveti obligatia de a-l returna cu ambalajul original nedeteriorat, protejat prin înfoliere cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau ambalat în cutie din carton (fără etichete lipite pe acesta, fără tăieturi, rupturi etc.) si împreună cu toate accesoriile acestuia.
În cazul retragerii din contract, consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveste diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipularea bunurilor, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionării bunurilor. În cazul în care bunul returnat prezintă ambalaj original deteriorat sau incomplet, urme de uzură, zgârieturi, lovituri, socuri electrice, accesorii lipsă, certificate de garantie lipsă, consumatorul este responsabil în ceea ce priveste diminuarea valorii bunurilor. Înainte de a returna produsul vă rugăm să protejati ambalajul original cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau cu o cutie din carton. Nu tăiati ambalajul original si nu lipiti etichete sau scotch pe acesta.
Valoarea produselor folosite, cu urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri etc.) se accepta retur numai dupa aducerea lor la conformitate, implicand costurile de igienizare, cosmetizare,reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate si aducere la o formă comercială în vederea vânzării ca produs Reconditionat / Refurbished. Valorea finală se stabileste în functie de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite si a manoperei de reconditionare sau ca diferenta dintre valoarea initială a produsului nou si valoarea de revânzare a produsului folosit.
Valoarea produselor cu ambalajul original deteriorat (carton sifonat si/sau rupt si/sau tăiat si/sau găurit si/sau ud si/sau cu urme de etichete, bandă adezivă, pix, marker etc.) se diminuează cu valoarea aducerii la conformitate.
Valoarea produselor cu ambalajul original lipsă sau incomplet (de exemplu: suporti de sigurantă, elemente de protectie din carton sau polistiren etc.) se diminuează conform valoarii aducerii la conformitate.
Orice modificare a starii produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibila vanzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea proceduri de returnare supusa unor taxe readucere a produselor la starea in care au fost livrate.
Diminuarea se aplica intre 10%-90% din valoarea initiala a produsului. Taxa de diminuare va fi comunicata catre client la receptionarea produselor modificate.
– produsul returnat trebuie să fie însotit de certificatul de garantie în original, dacă acesta este emis de producător/distribuitor, cu exceptia certificatelor de garantie emise în format electronic.
– daca produsele returnate au fost insotite de eventuale bonusuri/cadouri, trebuie returnate si acestea. In caz contrar, valoarea acestora se diminueaza din valorea returului.
– daca s-au achizitionat mai multe produse de acelasi fel si se doreste returul pe toate, va rog sa va asigurati ca doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se accepta doar daca sunt sigilate.
Consumatorul nu îşi poate exercita dreptul de retragere pentru furnizarea de bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sănătătii sau din motive de igienă si care au fost desigilate de consumator: produse alimentare, produse cosmetice, produse de lenjerie, produse electronice care au intrat in contact cu pielea/parul/cavitatea bucala ( din motive de igiena, acestea se accepta retur NUMAI dupa aducerea la conformitate prin inlocuirea elementelor ce au intrat in contact cu pielea/parul/cavitatea bucala) etc.
Urmatoarele categorii de produse NU se pot returna decat sigilate:
1. Consumabile (filtre si cartuse filtrante, cartuse refil, acumulatori, cartuse imprimantă, accesorii birotică si papetărie etc.);
2. Produse de îngrijire personală, cosmetice, parfumuri;
3. Produse pentru igiena intimă (absorbante, irigatoare, gel intim,reserve periute de dinti, etc.) si igiena dentară (periute de dinti, irigatoare bucale etc.)
4. Extensii de garantii;
5. Birotica si papetărie;
6. Produse pentru copii si nou-născuti (scutece si hrană, igienă si îngrijire etc.);
7. Articole pentru gravide (accesorii maternitate si cosmetice gravide etc.);
8. Daca ai cumparat mai multe produse de acelasi fel si vrei sa le returnezi pe toate, doar unul dintre produse poate fi desigilat, restul de produse le putem accepta doar daca sunt sigilate.
9. Produsele aduse in stoc in urma unei comenzi speciale ferme si a efectuarii platii in avans, nu pot fi returnate.
Aceste limitari se aplica conform OUG 34/2014 art. 16.
@ Art. 14, Alin. 3 :
„Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării produselor.”
PRO ONLINE SHOP SRL (LampaLuna.ro) recomanda, pentru o desfasurare cat mai buna a procedurii de retur, pastrarea completa a ambalajului si accesoriilor alaturi de care este insotit produsul. Returnarea unui produs fara ambalaj sau fara alte accesorii ale ambalajului (spre exemplu suporti de siguranta / protectie din carton sau polistiren) sau ale produsului va duce la diminuarea valorii produselor, conform celor mai sus mentionate.
2. Retragerea din contract sau renuntarea la cumparare aplicabila persoanelor juridice (operatori economici *)
Clientii persoane juridice nu pot face retururi pentru produsele comandate, conform Ordonantei nr. 130/2000 din 31/08/2000.
3. Produse excluse, fara drept de returnare
a) produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar
b) produse susceptibile de a se deteriora sau a expira rapid
c) produse consumabile desigilate aferente oricarei categorii de produse din oferta
d) produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator – anumite produse din categoria INGRIJIRE PERSONALA, SANATATE SI FRUMUSETE sau JUCARII, COPII SI BEBE care se folosesc pentru igiena / ingrijire corporala sau pentru alimentatie.
e) produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente
f) inregistrari audio, video, sau programe informatice sigilate, care au fost desigilate
g) furnizarea de continut digital care nu este livrat pe un suport material
Aceste exceptii se aplica conform Art. 16 din O.U.G. 34/2014.
Expeditorul raspunde cu privire la corectitudinea datelor inscrise pe documentul de transport (AWB), cat si de ambalarea corecta si etichetarea coletelor.
Coletele trimise de catre expeditor trebuie sa fie ambalate intr-un mod care sa protejeze produsul de factorii ce pot duce la deteriorarea acestuia pe toata durata transportului (se recomanda folosirea elementelor de siguranta, ex: poliester, carton, folie bule de aer, etc. ). De asemenea, se recomanda ambalarea coletului astfel incat sa corespunda greutatii, formei si naturii continutului, cat si modului si duratei transportului. Ambalajul trebuie sa protejeze continutul astfel incat sa nu poata fi deteriorat prin presiune sau manipulari succesive, putând fi, dupa caz, din cutii de carton, placaj, lemn, plastic umplut cu polistiren.
Termenul de procesare al unei returnari, din momentul livrarii coletului de catre firma de curierat, poate fi de 72 de ore.
Returnarile prin curierat rapid nu se vor face cu ramburs. Returnarea sumelor de bani achitate se vor realiza ulterior prin transfer bancar.
Conform O.U.G. Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative , „Inainte de expirarea perioadei de retragere, Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 , in termen de 14 zile calendaristice incepand cu ziua in care intra in posesia fizica a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.” Returnarea se va face in termen de 14 zile calendaristice de la solicitarea de retragere / renuntare / returnare.